Z każdą kolejną edycją PES'a i jego wieloma dodatkami, wciąż na próżno poszukujemy naszych miejscowych drużyn. Mieszkańcom Warszawy, łodzi czy Krakowa nie są one "straszne", bo drużyny takie jak ŁKS, Widzew, Wisła,Polonia czy Legia zawsze będą w patchu Ekstraklasy. Realna pozycja swojej lokalnej drużyny w rozgrywkach ligowych nie oznacza jeszcze, że nie może ona znaleść się w naszym PES'ie. Tak też było z drużyna GKS Tychy, która obecnie gra w drugiej lidze. Posiedziałem troche przy Edytorze, Photoshopie i paru jeszcze innych programach i wyedytowałem drużynę tyskiego GKS'u, obsadzając ją w rozgrywkach PES 2010.
Jeśli mieszkasz w Tychach, lub chciałbyś tą drużynę w swojej wersji PES'a przeczytaj tego posta

1. Jak wprowadzić własną drużynę do rozgrywek PES 2010.
Przyjmuje, że macie zainstalowaną na własnym komputerze grę PES 2010 i na nią patcha Ekstraklasy (wraz z kitserwerem)
nie jestem programistą gry, więc zrobiłem to najbardziej lalikowym sposobem. Najpierw musicie znaleść taką drużynę, która z jednej strony ma swój katalog z plikami w GDB Kitserwera (własne strone home/away) a z drugiej ma możliwość edycji Składu, nazwy itd. (Można to sprawdzić wchodząc w edycję drużyny w grze) Dla mnie najlepszą do tego drużyną był Stabak (C:Program FilesKONAMIPro Evolution Soccer 2010kitserverGDBuniOthersStabak). W grze zmieniłem nazwę na GKS Tychy, dodałem 3'literowy skrót GKS i edytowałem nazwiska/pozycje/wyglądy piłkarzy. Tyle da się zrobić w samej konsoli gry. Czas na resztę.
2. Własne stroje